KOMPOSITIONEN                         

 Audio - Galerie  VII a

 

 

 STREICHQUARTETT  NR. II  

 

Op. 42

 

 

für

 

 

Violine I,  Violine II,  Viola  und  Violoncello

 

 

 

 

 I.  -  Allegro parlando,  Allegro

 

 

 

 

 

 Der erste Satz: "Allegro parlando" ist sehr großflächig

angelegt, obwohl es ihm nicht an Motivik mangelt.

Nach einer in Schüben sich entwickelnden Einleitung, stellt das Violoncello das Thema vor, aus dem sich metamorphosenartig der weitere Gesamtverlauf des Satzes kreiert.

 

 

  

 

The first movement: "Allegro parlando" is created in a very

large area, although there is no lack of motives to him.

After an introduction evolving in spurts, the cello is providing the subject, from which is creating metamorphosis-like the further general course of the movement.

 

 

 J. Pfützenreuter:   "Bretonische Küste III"    2000