KOMPOSITIONEN                         

 Audio - Galerie  VII a

 

 

 STREICHQUARTETT  NR. II  

 

Op. 42

 

 

für

 

 

Violine I,  Violine II,  Viola  und  Violoncello

 

 

 

 

 I.  -  Allegro parlando,  Allegro

 

 

 

 

 

 Der erste Satz: "Allegro parlando" ist sehr großflächig angelegt, obwohl es ihm nicht an Motivik mangelt.

Nach einer in Schüben sich entwickelnden Einleitung, stellt das Violoncello das Thema vor, aus dem sich metamorphosenartig der weitere Gesamtverlauf

des Satzes kreiert.

 

 

  

 

The first movement: "Allegro parlando" is created

in a very large area, although there is no lack

of motives to him.

After an introduction evolving in spurts, the cello is providing the subject, from which is creating metamorphosis-like the further general course
of the movement.

 

 

 

 J. Pfützenreuter:   "Bretonische Küste III"    2000